Eternit Gresik, Pt

| More

Business Type: Fibre Cement-eter, Calcium Silicate Boards-kalsi
Jl.indro No.1
Gresik, Indonesia 61124
View Map Location

Tel: +62313981091
Fax: +62313982647


Contact this Company by Email

PT. Eternit Gresik was established in 1971 and started its operations in 1973. The Company is a leading fibre cement producer and the only one to produce its entire products range without asbestos in Indonesia (100% asbestos free).
The management systems of the company are ISO 9001, ISO 14001, OHSAS 18001 certfied.

PT. Eternit Gresik has always been one of the key actors in Indonesia in the field of fibre cement roofing sheets under the Eter brand for various housing, industrial and agricultural buildings applications.
A complete range of calcium silicate boards, under the Kalsi brand has been developed in the past 10 years, for ceiling, partition, external cladding, facade and flooring applications, and PT. Eternit Gresik has become the Indonesia market leader in this category.

The head office and factory are located in Gresik - East Java, close to Surabaya. The sales activities in Indonesia are performed through a well established network of distributors.
PT. Eternit Gresik is exporting its asbestos free building boards to many countries in Asia, such as to Malaysia, Singapore, Thailand, The Philippines, Vietnam, Sri Lanka, China, Hong Kong, Taiwan, and also to Europe and America.

PT. Eternit Gresik berdiri pada tahun 1971 dan beroperasi sejak 1973. Sejak itu menjadi pemimpin diantara produsen produk fiber-semen di Indonesia. PT. Etenit Gresik adalah perusahaan yang pertama di Indonesia yang memproduksi fiber semen 100% Bebas Asbes dan satu-satunya perusahaan yang memproduksi seluruh produknya tanpa menggunakan asbes.
PT Eternit Gresik beroperasi dibawah Sistem Manajemen Terpadu yang mengacu pada standar internasional ISO 9001, ISO 14001 dan OHSAS 18001.

PT. Eternit Gresik selalu menjadi salah satu pelaku utama untuk produsen penutup atap fiber-semen dengan merek Eter yang digunakan untuk berbagai aplikasi pada bangunan perumahan, industri dan pertanian. Begitupula halnya dalam kategori produk lembaran rata, PT. Eternit Gresik dengan merek Kalsi telah menjadi pemimpin pasar di Indonesia. Kalsi tersedia dalam variasi ukuran terlengkap telah dikembangkan selama 10 tahun terakhir ini, untuk digunakan pada aplikasi plafon, partisi, dinding luar, pelapis dinding dan lantai.

Kantor pusat dan lokasi pabrik berada di kota Gresik-Jawa Timur dekat dengan ibukota propinsi Surabaya. Aktifitas penjualan di Indonesia dijalankan melalui jaringan distributor yang kuat. PT. Eternit Gresik juga melakukan ekspor papan bebas asbesnya ke banyak negara di Asia, seperti Malaysia, Singapura, Thailand, Filipina, Vietnam, Sri lanka, China, Hongkong, Taiwan dan juga kawasan Eropa dan Amerika.

EDIT THIS PROFILE

Displaying Kantor Kelurahan Indro, Jalan Kapten Darmo Sugondo 44, Gresik 61124, Indonesia

Incorrect location? Help us out, by editing this profile!

You might also be interested in: